Україна може стати країною, де старий європейський дизель проведе свої останні роки.

В Європі оголосили “війну” автомобілям, які шкодять навколишньому середовищу. Усе це наслідки дизельного скандалу, який змусив світ спостерігати за викидами в атмосферу, передає ““.

З чого все почалося

2015 року у США вибухнув “Дизельгейт”, пов’язаний із дизельними двигунами німецького автоконцерну Volkswagen. Від 2008 до 2015 року компанія продала близько півмільйона автомобілів з програмним забезпеченням, яке дозволяло обходити перевірку на рівень викиду шкідливих речовин.

У програмному забезпеченні мікроконтролера двигуна вбудували перемикач. При аналізі інформації з рівного положення керма, характеру змін швидкості автомобіля, відсутності обертання задніх коліс чи низки інших показників програма вважала, що авто перебуває на випробувальному стенді. Тому двигун переводився в режим з низькою потужністю. Більша частина вихлопних газів прямувала в систему очищення. Після проходження контролю програма поверталася до попередніх налаштувань.

Пізніше у Volkswagen зізналися, що продали більше 11 млн авто у всьому світі. На заклик комісара ЄС з питань промисловості Ельжбети Беньковської виплатити компенсації європейським клієнтам в компанії назвали це абсолютно недоцільним і неприйнятним.

Volkswagen не єдиний, хто махлював з шкідливими викидами. Легкові авто усіх брендів в середньому мали різницю в лабораторних та реальних показниках від 10% до 35%.

“Зелені зони”

Деякі європейські міста починають забороняти дизельні автомобілі на своїх вулицях.

У травні 2018 року у німецькому Гамбургу заборонили дизелям проїзд двома центральними вулицями. Загалом під заборону потрапили всі транспортні засоби, якщо їхні вихлопи не відповідають нормам Євро-5.

У Франції від 2014 року проводили тестові заборони руху неекологічних авто у різних районах Парижа. Результати сподобалися – забруднення зменшилося на 30%. Тож від 2016 року старим автівкам на постійній основі заборонено їздити центром Парижа в робочі дні.

Як це вплине на український авторинок

Перспектива заборони та відповідне зменшення попиту на дизельні автомобілі призводить до того, що автовиробники починають зменшувати обсяги випуску нових автівок та переорієнтовуються на так звані “зелені” авто – з електричними або гібридними двигунами.

Японська компанія Nissan заявила про плани відмовитися від розробки нових дизельних двигунів та планує зупинити продаж дизельних моделей на європейському ринку. Відмовились від випуску дизелів у Volvo та Porsche.

До кінця 2018 року практично повністю зупинити продаж дизельних модифікацій авто збирається інший японський автовиробник – Toyota. Компанія залишить для європейців лише кілька моделей на вибір.

В Україні, де екологією переймаються не настільки сильно, як в Європі, дизельні автомобілі доволі популярні. За даними AUTO-Consulting, за 4 місяці 2018 року продажі нових дизельних автомобілів в Україні перевищили 11 тис. штук, що склало рекордну частку у 43% від усіх проданих нових авто.

Засилля дизелів на євробляхах

Світові тенденції можуть знизити кількість дизельних автівок в автосалонах, проте навряд чи вплинуть на їхню кількість на дорогах України. Одним з джерел дизелю лишається Європа, звідки прямують євробляхи.

Здебільшого українці купують євробляхи зі стандартом Євро-3. Це автомобілі, виробництва 1995-2006 років, які перебувають у ціновій категорії 2-4 тис. євро. Найбільш популярними серед українців є моделі 1998-2004 років, це Audi, Volkswagen, BMW, Skoda, Mercedes.

Засилля таких авто може значно погіршити екологічний фон у великих містах, особливо в районах з вузькими вулицями, де часто скупчуються затори.

“Поки українські законодавці не роблять у цьому питанні різких рухів, побоювання виникають через ймовірну масову відмову європейців від своїх старих дизелів, які потужним потоком попрямують як євробляхи до України. По-перше, заходи, які торкнуться дизельних авто в Європі, будуть введені ще нескоро і вони стосуватимуться лише нових авто. По-друге, навіть у Європі зараз невигідно змінити свій дизельний автомобіль на якийсь інший”, – каже автомобільний експерт Олександр Чернявський, співзасновник ГО “Авто Євро Сила”.

Він додав, що наразі прогноз розвитку українського авторинку такий: усе лишатиметься, як є, ще принаймні декілька років. Адже процес перелаштування ринку нових авто доволі тривалий, а тим паче ринку автомобілів, що були у вжитку.

Взято з